Mail modtages/afsendes ikke

 

Fra tid til anden sker det, at en eller flere - som har tilmeldt sig et arrangement - henvender sig, fordi de ikke har modtaget mail med link til bekræftelse- og afmelding.

 

I udgangspunktet sendes alle mails. Skulle det ske, at der opstår en fejl ved afsendelse, registreres denne i log-filen og tilmeldingen får status "Tilmeldt" i stedet for "Reg.".

Samtidig skrives der en meddelelse i log-filen. Du kan derfor altid kontrollere om en mail ikke er afsendt ved at kigge i log-filen. Se hvordan her

 

I stort set alle tilfælde, tror man ikke, man har modtaget en mail, hvis den ikke ligger i indbakken få sek. efter tilmeldingen.

 

For det første kan der gå noget tid fra, man har tilmeldt sig, til mail modtages. Mailen sendes fra hjemmesidens web-server ud på internettet, for at finde og "ramme" brugerens mail-server. Den server mail-kontoen er oprettet på - f.eks. gmail eller hotmail. Herfra skal den sendes til brugerens pc, tablet eller telefon før end brugeren kan se mailen. På denne "rejse" kan der opstå flaskehalse og/eller fejl flere steder. 

 

Det har vist sig, at årsagen til at en bruger ikke kan finde en afsendt mail er, at mailen er havnet i Spam, Junk, Uønsket etc. Sybkronisrer man sin mailkonto til flere enheder, der ikke har samme mappe-struktur, kan det blive endnu vanskeligere at finde sin mail.

 

Konklusionen er, at brugeren tjekke alle sine mail-mapper til spam på alle enheder, så er det mest sandsynligt at mail findes.